Algemene voorwaarden

 


Rechten en Plichten :

  • De Hondencompagnon behandelt elk huisdier op een zorgzame en diervriendelijke manier.
  • De Hondencompagnon houdt de eigenaar of opdrachtgever op de hoogte van de gezondheid en eventueel afwijkend gedrag van de huisdieren via een in overleg overeengekomen communicatiemiddel.
  • De Hondencompagnon behoudt zich het recht voor de uitlaatservice te annuleren in geval van slechte weersomstandigheden.
  • In geval van sleuteloverdracht voor het uitvoeren van een opdracht, dient De Hondencompagnon de sleutel veilig te bewaren, niet te dupliceren en deze enkel te gebruiken op de data die overeengekomen zijn voor het uitvoeren van de opdracht. Na afloop van de opdracht, moet de sleutel zo snel mogelijk terug overhandigd worden aan de opdrachtgever. In geval van diefstal van de sleutel, zal De Hondencompagnon de opdrachtgever hierover zo snel mogelijk informeren, zonder hiervoor aansprakelijk te kunnen worden gesteld, alsook niet voor eventuele vervolgschade. Indien De Hondencompagnon de sleutel verliest, zijn de kosten voor het maken van een andere sleutel voor De Hondencompagnon.
  • De Hondencompagnon behoudt zich ten allen tijde het recht voor om het contract of de overeenkomst op te zeggen.

Verzorging en Diensten :

  • De Hondencompagnon verzorgt de dieren steeds volgens de wensen en richtlijnen van de eigenaar.
  • Bij het vermoeden van een ziekte of kwetsuur, neemt De Hondencompagnon contact op met de dierenarts die door de eigenaar is opgegeven. Eventuele kosten die hieruit voortvloeien, zullen worden doorgerekend aan de eigenaar van het dier. Bij levensbedreigende situaties, zal altijd eerst de dierenarts gecontacteerd worden. Pas nadien zal de eigenaar gecontacteerd worden.
  • De prijs van een huisbezoek omvat het kennismakingsgesprek, het versturen van foto's en updates, het verzorgen van het / de dier(en), het schoonmaken van eventuele hokken of kattenbakken, het toedienen van medicijnen, het opruimen van "ongelukjes", planten water geven, het openen en sluiten van de rolluiken / gordijnen, het leegmaken van de brievenbus en het buiten zetten van het afval op de ophaaldag.

Verplichtingen van de eigenaar / opdrachtgever : 

  • Indien een huisdier ziek is, dient de eigenaar / opdrachtgever dit te melden aan De Hondencompagnon vóór het uitvoeren van de opdracht.
  • De eigenaar / opdrachtgever zorgt ervoor dat de dieren correct geregistreerd zijn, alle verplichte inentingen hebben gehad en behandeld zijn tegen parasieten zoals wormen en vlooien.
  • De eigenaar / opdrachtgever moet steeds een noodcontactpersoon opgeven voor het geval dat hijzelf niet bereikbaar zou zijn.
  • De eigenaar / opdrachtgever spreekt steeds een moment af met De Hondencompagnon waarop de sleuteloverdracht plaatsvindt en dit ten laatste 3 dagen voor het aanvangen van de opdracht.
  • De eigenaar / opdrachtgever ziet er op toe dat alle middelen voor het correct verzorgen van de dieren aanwezig zijn. Indien dit niet het geval is, behoudt De Hondencompagnon zich het recht om op eigen initiatief en zonder overleg deze dingen aan te kopen. De kosten die hieruit voortvloeien, zijn voor rekening van de eigenaar / opdrachtgever.

Aansprakelijkheid : 

  • De Hondencompagnon is niet aansprakelijk voor inbraak, diefstal, brand of andere schade aan de woning tijdens de afwezigheid van de eigenaar / opdrachtgever. Dit geldt echter niet voor schade die is veroorzaakt door De Hondencompagnon zelf.
  • Eventuele kosten ten gevolge van ziekte of verwondingen, of in het ergste geval, het overlijden van het huisdier, zijn steeds volledig voor rekening van de eigenaar / opdrachtgever.
  • De eigenaar / opdrachtgever is en blijft ten allen tijde aansprakelijk voor zijn huisdieren. 
  • De Hondencompagnon is niet aansprakelijk voor ziekte, ongevallen of overlijden van het huisdier
  • De Hondencompagnon is niet aansprakelijk voor weggelopen huisdieren dewelke buiten mogen zijn tijdens de afwezigheid van de eigenaar / opdrachtgever.

Betaling en Reservatie : 

  • De betaling kan door middel van de betalingsmogelijkheden die vermeld staan op de website, en steeds met vermelding van het factuurnummer.
  • De klant dient na de aanvraag, een voorschot te betalen. Het voorschot bedraagt steeds 50% van het totale verschuldigde bedrag van de gereserveerde diensten. Het is pas na ontvangst van het voorschot, dat de reservatie definitief is. Als het voorschot niet tijdig wordt betaald, vervalt de reservatie.
  • De overige 50% van het verschuldigde bedrag, dient binnen de 15 dagen na het voltooien van de opdracht betaald te worden.
  • Bij een laattijdige of niet - betaling, zal er een herinnering gestuurd worden. De eerste herinnering is altijd gratis. Indien na de eerste herinnering nog steeds niet wordt overgegaan tot betaling, volgt er een tweede herinnering. Deze tweede herinnering kost 10€. Indien ook na deze herinnering niet overgegaan wordt tot betaling, wordt er een aangetekende ingebrekestelling gestuurd dewelke 15€ kost.
  • Indien een factuur niet betaald is op de vervaldag, zal er eveneens een forfaitaire vergoeding worden aangerekend.
    Deze vergoeding is als volgt samengesteld: 20€ als het verschuldigd saldo lager dan of gelijk is aan 150€
                                                                                  30€ vermeerderd met 10% van het verschuldigd bedrag op de schijf tussen 150,01€ en 500€ indien het verschuldigd saldo tussen 150,01€ en 500€ is.
                                                                                  65€ vermeerderd met 5% van het verschuldigd bedrag op de schijf boven de 500€ en met een maximum van 2000€ als het verschuldigde saldo hoger is dan 500€.

Annulering : 

In geval van annulering door de klant, geldt de volgende regeling:

  • Bij annulering 1 maand voor de aanvangsdatum van de opdracht, krijgt u het volledige voorschot terug.
  • Bij annulering tussen 1 maand en 2 weken voor de aanvangsdatum van de opdracht, moet 50% van de totale prijs worden betaald
  • Bij annulering binnen de 2 weken voor de aanvangsdatum van de opdracht, dient u de volle 100% van de prijs te betalen. 
  • Annulering dient steeds schriftelijk, hetzij per e-mail, whatsapp of aangetekend schrijven, te gebeuren.



Afdrukken

Heeft u een vraag?
Powered by EasyWebshop